Friday 14 February 2014

FAKTOR SUKAR HAMIL

baby dan ibu

ANDA ADA MASALAH INI???????

WANITA yang bukan sahaja cantik, comel, berbudi bahasa bahkan subur pasti akan menjadi igauan dan impian setiap lelaki. Tiada yang lebih dibanggakan seorang suami daripada ini semua, terutama bab ‘subur’ itu..

faktor wanita tidak subur
Sebagai wanita pula, anda patut tahu apakah faktor yang menyebabkan seseorang itu tidak subur dan sukar hamil. Agar sedikit sebanyak anda boleh mendapat idea daripadanya untuk langkah seterusnya kelak.
hamil


Berikut lima faktor kenapa wanita tidak subur:
 

Ovulasi
Mengungguli senarai faktor kenapa wanita tidak subur adalah tiadanya ovulasi atau kekurangan ovulasi. Dalam erti yang mudah – pengeluaran telur daripada ovari adalah rendah atau tiada langsung. Penyebab biasa masalah ini ialah, PCOS atau penyakit polisistik ovari.

Berat badan
Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.
 

Usia
Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alamai. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.

Masalah Di Tiub Fallopio
Ketidakbolehan tiub falopio membawa telur ke ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.

Masalah- Masalah Lain
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal.

Kepada pembaca wanita, jangalah berputus asa. Usaha dahulu sebelum menyerah pada takdir. Jika masalah ovulasi, perubatan kita pada masa kini sudah mempunyai penyelesainnya. Jangan bimbang..

Apa yang paling penting, jangan berasa malu atau segan mengakui kelemahan diri. Atasi perasaan seperti itu dan beranikan diri untuk berjumpa dengan pakar perubatan. Perbincangan dengan suami dalam hal ini amat dituntut dan di sinilah letaknya persefahaman yang dijanjikan sewaktu bercinta dahulu.

Selain dari itu, SuperRich Puteri Vanilla (SPV) juga boleh membantu menyelesaikan masalah anda. Dengan izin Allah.. Dah ramai pelanggan kami yang berjaya hamil dengan mengamalkan SPV secara konsisten. Selepas itu, jangan lupa untuk berdoa memohon kepada yang Esa dan tawakkal. InshaAllah..

Apa ditunggu lagi, cuba sekarang.. IT'S NOW OR NEVER.

Sumber Asal: 5 Faktor Kenapa Wanita Tidak Subur

Testimoni SuperRich Puteri Vanilla

Testimoni SuperRich Puteri Vanilla
Testimoni SuperRich Puteri Vanilla

Testimoni SuperRich Puteri Vanilla
Testimoni SuperRich Puteri Vanilla

Testimoni SuperRich Puteri Vanilla
Dapatkan SPV segera,,,! Hanya RM69.00 sahaja

 BERMINAT..?
HUBUNGI SARAH 012-2287784

BANYAK LAGI TESTIMONI DI:
www.facebook.com/SSaraheStall

No comments:

Post a Comment